‘’Tämä merkitsee meille kaikille todella paljon, sillä Hoiwa on yhteiskunnallinen yritys. Se palvelee meitä kaikkia, varsinkin näinä päivinä’’, kiittelee Hoiwan perustaja ja toimitusjohtaja Fadumo Ali.

Tuottava Idea on Suomen Nuorkauppakamarit ry:n järjestämä innovaatiokilpailu, jonka tavoitteena on nostaa esille uusia liikeideoita ja innovaatioita sekä niiden yhteiskunnallisia vaikutuksia. Kilpailussa on Yrityssarja, Yhteiskuntasarja sekä Start up -sarja. Onnea myös muille voittajille! Alue A:n voittajat ovat valinneet Turun seudun liike-elämän johtajista ja yrittäjistä koostunut palkintoraati.

Tuottava Idea – kilpailun juuret ovat Turun Nuorkauppakamarista vuodelta 1977. Kilpailuun voi osallistua mikä tahansa tuotteeseen, palveluun, tuotantomenetelmään, liikeideaan tai muuhun yritystoimintaa edistävään toimenpiteeseen liittyvä idea. Idea saa olla enintään kolme vuotta vanha ja sen tulee olla jo tuottavassa käytössä.

Kilpailu on kaksiosainen; ensin kisataan alueen voitosta, minkä jälkeen voittajat edustavat aluetta kansallisessa kilpailussa. Lauantaina 17.9. voittajat julkistettiin Nuorkauppakamareiden A-alueen aluevaalikokouksen yhteydessä, Turussa.

Alueen voittajat jatkavat kansalliseen kisaan ja tulevat kilpailemaan lokakuussa omassa
sarjassaan muiden alueiden voittavia ideoita (Alue B, C, D) vastaan. Jokaisessa sarjassa valitaan lopulta Vuoden Tuottava Idea -voittaja. Kansallisten sarjojen voittajat pääsevät soittamaan Nasdaq Helsinki -pörssin avauskelloa. Lisäksi voittajat saavat yrityksensä logon näkyviin New Yorkin Times squaren valotaululle.

Kiitos alueemme Nuorkauppakamarille, Suomen Nuorkauppakamarille, raadille ja kaikille muille! Katso videolta Fadumon kiitosviesti!

Lue lisää kilpailusta: tuottavaidea.fi